Skip to main content

Gratis verzenden?

De verzendkosten worden bij ons niet gratis, want gratis bestaat namelijk niet.
Wanneer bijvoorbeeld de verzendkosten bij een webwinkel vanaf € 75,00 gratis worden, dan houdt dat in, dat die winkel de prijzen van zijn producten zoveel heeft verhoogd, dat vanaf de € 75,00 er ongeveer € 7,50 aan verzendkosten in de prijs van de producten is verrekend. De klant die bij ons hun bestelling komen ophalen of op een show producten kopen, zouden dan dus ook de verzendkosten in de producten betalen.

Als u de artikelen opgestuurd wilt hebben zijn hier kosten aan verbonden, precies dezelfde kosten die wij aan de pakketdienst betalen, want aan verzendkosten willen wij niets verdienen.
Bent u in de gelegenheid de artikelen bij ons af te halen, betaalt u de faire prijs voor de artikelen, en alléén de prijs voor artikelen. Dus dan ook geen ingecalculeerde verzendkosten welke nodig zijn om 'gratis' verzenden mogelijk te maken.

Wat te doen als het pakket met schade aankomt?

Wij doen ons best om de artikelen goed te verpakken en te verzenden. Soms komt het helaas voor, dat een doos met schade bij de klant wordt afgeleverd.
Is er veel schade aan de doos en twijfelt u of de inhoud heel is, dan mag u het pakket weigeren.

Om de schade aan te geven bij de vervoerder moeten wij binnen 2 werkdagen na ontvangst van de zending een claim indienen, deze kan enkel in behandeling genomen worden met de volgende gegevens:
Een foto van de gehele omvang / buitenkant van het pakket waarbij het verzendlabel goed zichtbaar is.
- Een foto van het geopende pakket, waarbij de inhoud en de binnen verpakking IN het pakket goed zichtbaar zijn.
Een foto van alle typen binnen verpakkingen die je aantreft in het pakket.
Een foto van de gehele omvang van het artikel.
Een detailfoto (close-up) van de concrete schade aan het artikel.

Mail de foto's naar info@baroen.nl vermeld daar bij het ordernummer.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

We mailen u wanneer uw bestelling voor u klaar staat om opgehaald te worden, dit duurt minimaal 1 werkdag.

Bij onze bedrijfsunit in Aalsmeer kan u afhalen op:
Maandag van 8:30 tot 14:00.
Dinsdag- en vrijdagochtend van 8:30 tot 12:30.
Dinsdagavond van 18:00 tot 20:00.
Donderdagmiddag van 15.00 tot 18.00.

Kiest u voor afhalen op een beurs of een show, dan staat de datum van de beurs of de show erbij.

Als deze tijden u niet schikken zijn andere tijden in overleg mogelijk. Bel (06-27053446) of mail info@baroen.n ons daarvoor.

Verzendkosten DHL en Post.nl van 2024

De tarieven voor het verzenden zijn door PostNL en DHL aangepast. De redenen hiervoor zijn dat de benzineprijzen zijn gestegen, er milieutoeslagen zijn en er meer  grotere pakketten worden verstuurd en beide vervoerders, het volume van de pakketten in de verzendprijs zijn gaan doorberekenen. Het gevolg hiervan is, dat er dus meer verzendstaffels voor de pakketten zijn.

Voor Nederland:
DHL tot 10 kilo/24 liter naar Parcelshop: € 7,25 (blijft er maximaal 5 werkdagen liggen)
DHL tot 10 kilo/24 liter naar huisadres: € 7,25
DHL tot 10 kilo/24 liter avondaflevering: € 8,45
DHL tot 10 kilo/24 liter niet bij de buren: € 8,45
DHL 10 tot 15 kilo/tot 60 liter naar huisadres: € 8,25
DHL 15 tot 23 kilo/tot 240 liter naar huisadres: €11,25

PostNL tot 10 kilo/50 liter naar huisadres: €8,00
PostNL tot 10 kilo/50 liter naar PostNL locatie: € 8,00 (blijft er maximaal 5 werkdagen liggen)
PostNL tot 10 kilo/50 liter niet bij de buren: € 8,50
PostNL 10 tot 15 kilo/100 liter naar huisadres: € 8,75
PostNL 15 tot 23 kilo/200 liter naar huisadres: € 11,75

België:
DHL tot 10 kilo/ 24 liter naar huisadres: € 12,00
DHL 10 tot 15 kilo/ 60 liter naar huisadres: € 12,50
DHL 15 tot 23 kilo/ 240 liter naar huisadres: €16,25

PostNL tot 10 kilo/ 50 liter naar huisadres: € 12,50
PostNL 10 tot 15 kilo/ 50 liter naar huisadres: € 13,00
PostNL 15 tot 23 kilo/ 200 liter naar huisadres: € 17,00


Duitsland (Deutschland)
DHL bis 23 Kilo zum Wohnungsangabe € 15,25
PostNL bis 23 Kilo zum Wohnungsangabe € 25,40

Laat u het pakket opsturen naar een Parcelshop of een postnl locatie, dan wordt uw pakket verzonden naar de dichtstbijzijnde parcelshop of Postnl pakketpunt volgens het verzendsysteem. Bij het niet ophalen van het pakket, wordt het pakket naar ons terug gestuurd en brengen wij de meerkosten van het terugsturen en het niet ophalen bij de Parcelshop/Postnl pakketpunt bij u in rekening.
Vult u een niet kloppend emailadres is, dan zijn wij niet verantwoordelijk, dat u geen track en trace mail krijgt en dat geen mail krijgt voor het ophalen van uw pakket. Wordt de zending om deze reden retour gestuurd, dan zijn de kosten van het retourzenden voor u.

Bij DHL zijn er 2 afleverpogingen (ook bij buren). Bij niet thuis, bij de eerste afleverpoging, krijgt u een kaartje in de bus en een notificatiebericht per e-mail. U moet dan voor 23.59 die dag opgeven wanneer het pakket afgeleverd kan worden, anders wordt het naar het dichts bijzijnde parcelshop gebracht.

Bij PostNL is er standaard 1 afleverpoging met burenlevering, bij niet thuis gaat het pakket direct naar een afhaallocatie.

We versturen ook zwaardere bestellingen. De tarieven hiervoor vindt u terug bij de verzendopties in de winkelwagen. Voor vragen kan u altijd mailen naar info@baroen.nl.

Verzenden naar het buitenland:
We versturen over de hele wereld.
Voor meerdere landen in Europa (Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Frankrijk, Ierland, Italië) ziet u de verzendkosten op onze site, als u voor dat land kiest. Wilt u naar een land verzenden, maar kan u geen verzendmethode kiezen voor dat land, kies dan voor afhalen in Aalsmeer en vermeld in het opmerkingenvak waarheen het pakket moet. Ook kan u ons mailen (info@baroen.nl), we berekenen dan de verzendkosten en mailen die naar u toe. 

Wij proberen uw bestelling zo snel mogelijk te versturen, het liefst dezelfde dag. Doorgaans is de levering van DHL en Postnl binnen 24 uur in Nederland en België, soms duurt langer. Wij hebben geen invloed op de daadwerkelijke levertijd. Naar de overige landen in Europa duurt het langer voordat het pakket door de transporteur wordt afgeleverd.

Besparen op de verzendkosten?
Dat kan, als u uw bestelling komt ophalen. Zie voor de openingstijden onze homepagina of de FAQ.
Ook kan u samen met andere mensen een bestelling plaatsen, waardoor u de verzendkosten met elkaar deelt.

De berekende verzendkosten in het kassa gedeelte van de websshop, zijn leidend.