Betalen en verzenden
- Gratis verzenden?
- Wat te doen als het pakket met schade aankomt?
- Ik heb gekozen voor vooruit betalen, wat is jullie rekeningnummer?
- Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
- Verzendkosten DHL en Post.nl van 2024
- Wat als mijn bestelling niet geheel op voorraad is?
- Wat als mijn pakket zoek is geraakt bij de transporteur?
- Ik heb geen orderbevestiging ontvangen per e-mail?
- Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?
- Retourneren
Gratis verzenden?
De verzendkosten worden bij ons niet gratis, want gratis bestaat namelijk niet.
Wanneer bijvoorbeeld de verzendkosten bij een webwinkel vanaf € 75,00 gratis worden, dan houdt dat in, dat die winkel de prijzen van zijn producten zoveel heeft verhoogd, dat vanaf de € 75,00 er ongeveer € 7,50 aan verzendkosten in de prijs van de producten is verrekend. De klant die bij ons hun bestelling komen ophalen of op een show producten kopen, zouden dan dus ook de verzendkosten in de producten betalen.
Als u de artikelen opgestuurd wilt hebben zijn hier kosten aan verbonden, precies dezelfde kosten die wij aan de pakketdienst betalen, want aan verzendkosten willen wij niets verdienen.
Bent u in de gelegenheid de artikelen bij ons af te halen, betaalt u de faire prijs voor de artikelen, en alléén de prijs voor artikelen. Dus dan ook geen ingecalculeerde verzendkosten welke nodig zijn om 'gratis' verzenden mogelijk te maken.
Wat te doen als het pakket met schade aankomt?
Wij doen ons best om de artikelen goed te verpakken en te verzenden. Soms komt het helaas voor, dat een doos met schade bij de klant wordt afgeleverd.
Is er veel schade aan de doos en twijfelt u of de inhoud heel is, dan mag u het pakket weigeren.
Om de schade aan te geven bij de vervoerder moeten wij binnen 2 werkdagen na ontvangst van de zending een claim indienen, deze kan enkel in behandeling genomen worden met de volgende gegevens:
- Een foto van de gehele omvang / buitenkant van het pakket waarbij het verzendlabel goed zichtbaar is.
- Een foto van het geopende pakket, waarbij de inhoud en de binnen verpakking IN het pakket goed zichtbaar zijn.
- Een foto van alle typen binnen verpakkingen die je aantreft in het pakket.
- Een foto van de gehele omvang van het artikel.
- Een detailfoto (close-up) van de concrete schade aan het artikel.
Mail de foto's naar info@baroen.nl vermeld daar bij het ordernummer.
Ik heb gekozen voor vooruit betalen, wat is jullie rekeningnummer?
Maak het orderbedrag onder vermelding van het ordernummer over naar:
IBAN: NL74 RABO 0304 4615 47
BIC: RABONL2U
Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
We mailen u wanneer uw bestelling voor u klaar staat om opgehaald te worden, dit duurt minimaal 1 werkdag.
Bij onze bedrijfsunit in Aalsmeer kan u afhalen op:
Maandag van 8:30 tot 14:00.
Dinsdag- en vrijdagochtend van 8:30 tot 12:30.
Dinsdagavond van 18:00 tot 20:00.
Donderdagmiddag van 15.00 tot 18.00.
Kiest u voor afhalen op een beurs of een show, dan staat de datum van de beurs of de show erbij.
Als deze tijden u niet schikken zijn andere tijden in overleg mogelijk. Bel (06-27053446) of mail info@baroen.n ons daarvoor.
Verzendkosten DHL en Post.nl van 2024
De tarieven voor het verzenden zijn door PostNL en DHL aangepast. De redenen hiervoor zijn dat de benzineprijzen zijn gestegen, er milieutoeslagen zijn en er meer grotere pakketten worden verstuurd en beide vervoerders, het volume van de pakketten in de verzendprijs zijn gaan doorberekenen. Het gevolg hiervan is, dat er dus meer verzendstaffels voor de pakketten zijn.
Voor Nederland:
DHL tot 10 kilo/24 liter naar Parcelshop: € 7,25 (blijft er maximaal 5 werkdagen liggen)
DHL tot 10 kilo/24 liter naar huisadres: € 7,25
DHL tot 10 kilo/24 liter avondaflevering: € 8,45
DHL tot 10 kilo/24 liter niet bij de buren: € 8,45
DHL 10 tot 15 kilo/tot 60 liter naar huisadres: € 8,25
DHL 15 tot 23 kilo/tot 240 liter naar huisadres: €11,25
PostNL tot 10 kilo/50 liter naar huisadres: €8,00
PostNL tot 10 kilo/50 liter naar PostNL locatie: € 8,00 (blijft er maximaal 5 werkdagen liggen)
PostNL tot 10 kilo/50 liter niet bij de buren: € 8,50
PostNL 10 tot 15 kilo/100 liter naar huisadres: € 8,75
PostNL 15 tot 23 kilo/200 liter naar huisadres: € 11,75
België:
DHL tot 10 kilo/ 24 liter naar huisadres: € 12,00
DHL 10 tot 15 kilo/ 60 liter naar huisadres: € 12,50
DHL 15 tot 23 kilo/ 240 liter naar huisadres: €16,25
PostNL tot 10 kilo/ 50 liter naar huisadres: € 12,50
PostNL 10 tot 15 kilo/ 50 liter naar huisadres: € 13,00
PostNL 15 tot 23 kilo/ 200 liter naar huisadres: € 17,00
Duitsland (Deutschland)
DHL bis 23 Kilo zum Wohnungsangabe € 15,25
PostNL bis 23 Kilo zum Wohnungsangabe € 25,40
Laat u het pakket opsturen naar een Parcelshop of een postnl locatie, dan wordt uw pakket verzonden naar de dichtstbijzijnde parcelshop of Postnl pakketpunt volgens het verzendsysteem. Bij het niet ophalen van het pakket, wordt het pakket naar ons terug gestuurd en brengen wij de meerkosten van het terugsturen en het niet ophalen bij de Parcelshop/Postnl pakketpunt bij u in rekening.
Vult u een niet kloppend emailadres is, dan zijn wij niet verantwoordelijk, dat u geen track en trace mail krijgt en dat geen mail krijgt voor het ophalen van uw pakket. Wordt de zending om deze reden retour gestuurd, dan zijn de kosten van het retourzenden voor u.
Bij DHL zijn er 2 afleverpogingen (ook bij buren). Bij niet thuis, bij de eerste afleverpoging, krijgt u een kaartje in de bus en een notificatiebericht per e-mail. U moet dan voor 23.59 die dag opgeven wanneer het pakket afgeleverd kan worden, anders wordt het naar het dichts bijzijnde parcelshop gebracht.
Bij PostNL is er standaard 1 afleverpoging met burenlevering, bij niet thuis gaat het pakket direct naar een afhaallocatie.
We versturen ook zwaardere bestellingen. De tarieven hiervoor vindt u terug bij de verzendopties in de winkelwagen. Voor vragen kan u altijd mailen naar info@baroen.nl.
Verzenden naar het buitenland:
We versturen over de hele wereld.
Voor meerdere landen in Europa (Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Frankrijk, Ierland, Italië) ziet u de verzendkosten op onze site, als u voor dat land kiest. Wilt u naar een land verzenden, maar kan u geen verzendmethode kiezen voor dat land, kies dan voor afhalen in Aalsmeer en vermeld in het opmerkingenvak waarheen het pakket moet. Ook kan u ons mailen (info@baroen.nl), we berekenen dan de verzendkosten en mailen die naar u toe.
Wij proberen uw bestelling zo snel mogelijk te versturen, het liefst dezelfde dag. Doorgaans is de levering van DHL en Postnl binnen 24 uur in Nederland en België, soms duurt langer. Wij hebben geen invloed op de daadwerkelijke levertijd. Naar de overige landen in Europa duurt het langer voordat het pakket door de transporteur wordt afgeleverd.
Besparen op de verzendkosten?
Dat kan, als u uw bestelling komt ophalen. Zie voor de openingstijden onze homepagina of de FAQ.
Ook kan u samen met andere mensen een bestelling plaatsen, waardoor u de verzendkosten met elkaar deelt.
De berekende verzendkosten in het kassa gedeelte van de websshop, zijn leidend.
Wat als mijn bestelling niet geheel op voorraad is?
Dan nemen we per mail of telefonisch contact met u op.
Als we weten wanneer het product weer op voorraad is, dan melden we dat en sturen we uw bestelling op zodra deze compleet is.
Uiteraard kan u er ook voor kiezen, als uw bestelling niet geheel op voorraad is, om deze deels te annuleren.
Wat als mijn pakket zoek is geraakt bij de transporteur?
Soms gebeurd het helaas, dat een pakket zoek raakt bij POSTNL of DHL.
Er wordt dan door POSTNL en DHL een onderzoek gestart naar het pakket, dit kan soms ruim een week duren.
Wij blijven in de gaten houden en navragen, hoe het met het onderzoek staat. We houden u op de hoogte van het onderzoek.
Als het pakket officieel zoek is gemeld, dan sturen we uw bestelling opnieuw op.
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen per e-mail?
Controleer of je je juiste e-mailadres hebt ingegeven en kijk ook altijd even tussen je SPAM berichten, soms worden deze mails als SPAM gezien.
Kan je niks vinden, neem dan contact op met onze klantenservice info@baroen.nl of bel of app naar: 06-27053446 (tussen 8.30 en 17.30 op maandag tot en met vrijdag)
Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?
Wij streven er naar, om uw bestelling binnen 2 werkdagen na betaling te versturen. Duurt het om wat voor reden dan ook langer, dan mailen we u.
Retourneren
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling geheel of gedeeltelijk retour (herroepingsrecht) wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is, waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd, als u de gehele order ongebruikt retour stuurt. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Stuurt u een deel van de order retour, dan krijgt u het aankoopbedrag van de retour gestuurd artikelen terug gestort.
Niet geretourneerd of geruild kunnen worden:
- Producten die speciaal op verzoek van de klant besteld zijn.
- Producten die we speciaal op verzoek van de klant hebben laten maken.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Alle eetbare producten moeten zeker in een ongeopende verpakking geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht moet u contact met ons opnemen per mail via info@baroen.nl . U dient in uw schriftelijke annulering in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Het retouradres is:
De Baroen
Aalsmeerderweg 283-20
1432 CN Aalsmeer
Uitsluitend direct naar ons adres sturen, niet naar een Parcelshop of een pakketpunt, we halen daar geen pakketten op.
Mail ons het track en trace nummer.
Produkten
- Voorraadstatus
- Zijn de kruiden en fruit ook geschikt voor menselijke consumptie?
- Ik ben gewend thee aan mijn dieren te geven, kan dat ook met de kruiden van de Baroen?
- Welke maat bandring moet ik gebruiken?
- Kan ik Diatom ook bij konijnen en cavia's gebruiken tegen mijt?
- Zit er een maatschepje bij de kruiden, bloemen, etc?
- Hoe zijn de kruiden, bloemen, zaden, etc. verpakt?
- Waarom gedroogde kruiden, groentes, fruit etc. geven?
- Hoe kan ik de gedroogde kruiden, bloemen etc. geven?
- Kan je kruiden mixen en als kuur geven?
Voorraadstatus
Er staan duizenden producten op onze website, helaas zijn niet altijd alle producten op voorraad.
Als je een product kan bestellen, dan is het in principe op voorraad.
De enige uitzondering zijn de zakkenvoer. De meeste voeders liggen niet op voorraad en verkopen we alleen op bestelling. Bij het voer staat genoemd wanneer de eerst volgende besteldatum is. Staat er bij een voeder een groen tekstvlakjemet de tekst "op voorraad" , dan ligt er minimaal 1 zak van het product op voorraad.
Zijn de kruiden en fruit ook geschikt voor menselijke consumptie?
Hoewel wij de gesneden kruiden, bloemen, groentes en fruit inkopen bij fabrikanten die door Europa gecertificeerd zijn voor de productie voor menselijke consumptie, mogen wij van de NVWA deze producten uitsluitend aanbieden als diervoeder. De reden daarvoor is, dat wij bij de kamer van koophandel ingeschreven staan als diervoerderwinkel.
Ik ben gewend thee aan mijn dieren te geven, kan dat ook met de kruiden van de Baroen?
Ja. Om thee te maken van de kruiden, doet u ongeveer 15 gram van het kruid of kruidenmengsel op een liter water. Laat de thee 10 minuten tot een half uur trekken en haal dan de kruiden eruit.. Als de thee is afgekoeld kunt deze (eventueel gefilterd) aan de dieren geven. Des te langer u de thee laat trekken, des te meer werkzame stoffen komen er in het water. Maar de koude thee gaat dan ook sterker smaken en kunnen er dieren zijn die er niet van drinken. Let hier op, want het is belangrijk dat de dieren wel blijven drinken. Eventueel kan u de koude thee dan verdunnen met water. Hou er rekening mee dat de werking van het kruid in theevorm minder is, dan dat u het produkt puur verstrekt.
Welke maat bandring moet ik gebruiken?
Voor kuikens van krielen of dwerghoenders die net uit het ei zijn gekomen, kan u het beste bandring maat 1 (5,5mm) nemen. U zal dan na ongeveer 8 weken moeten wisselen naar een grotere maat (4 van 9,5mm), voordat de definitieve ring omkan.
Voor kuikens van grotere rassen begint u met maat 2 en stapt u over naar maat 5.
Kan ik Diatom ook bij konijnen en cavia's gebruiken tegen mijt?
Ja, Diatom kan ook bij cavia's en konijnen worden ingezet. Breng met een borstel de Diatom tussen de beharing aan. Het dier zal langzam het poeder weer verliezen dus controleer regelmatig of u opnieuw poeder moet aanbrengen.
Zit er een maatschepje bij de kruiden, bloemen, etc?
Er zit geen maatschepje bij de kruiden, bloemen, etc. Alle producten hebben een ander soortelijk gewicht, we zouden dan voor bijna ieder product een ander maatschepje moeten hebben.
Voorts is de kleinste eindgebruiker een vis en de grootste een paard. Voor ieder diergroep zou er ook weer een apart maatschepje nodig zijn.
Verder leert de ervaring, dat heel veel mensen thuis al meerdere maatschepjes hebben.
Ons advies is, om een schepje, bakje, lepel te nemen en op een weegschaal te wegen hoeveel er van het te geven kruid in het bakje etc. gaat.
Tip van een klant: neem een klein maatbekertje van ongeveer 200 ml en teken dan per kruid af hoeveel er in het maatbekertje gaat. Dit kan je ook doen voor mixen. Neem het bekertje mee naar de stal, schuur, de dierverblijven en je weet altijd hoeveel je moet geven.
Hoe zijn de kruiden, bloemen, zaden, etc. verpakt?
De groentes, kruiden, fruit etc, zijn verpakt in plastic zakken, die zijn dicht geseald, of met een ijzeren stopper zijn dicht gemaakt. Tenzij er bij het product staat: In een pot, tenzij er navulling staat. Dan is het product in een hersluitbare pot/emmer verpakt.
Waarom gedroogde kruiden, groentes, fruit etc. geven?
Veel houders van dieren (vogels, vissen, reptielen, honden, katten, konijnen, cavia’s, muizen, chinchilla’s, paarden etc.) vragen: waarom zou ik iets naast het gewone voer geven? Het voer van de voerfabrikanten in Nederland is niet slecht. Maar het is ontwikkeld voor het gemiddelde dier. De vele verschillende soorten, rassen hebben ieder zijn eigen voedingsbehoefte. Daarnaast kunnen speciale situaties ook vragen om meer vitamines, mineralen of vezels, zoals stress, drachtig zijn, verkoudheid, rui, transport etc. Door de dieren dan kruiden, vlokken, bloemen, zaden etc. te geven, kan er redelijk specifiek de dieren iets extra’s gegeven worden. Verder kan er ter voorkoming/ter ondersteuning de kruiden gegeven worden. Bijv. als je weet je dat na een show een dier altijd diarree krijgt, dan kan je op voorhand al brandnetel of smalle weegbree geven. Of als je weet dat een dier moeite heeft om door de rui heen te komen, dan kan je bijv. een mix van brandnetel, kleefkruid, vrouwenmantel, paardenbloem geven.
Verder is het iets anders geven naast de standaard brok ook leuk. De dieren ruiken het als ze ander voer krijgen en komen er grager op af, dat is voor de houder van de dieren ook leuk. In de natuur eten de dieren ook niet iedere dag hetzelfde. Wij mensen vinden het ook niet leuk, als we iedere dag hetzelfde te eten krijgen. Verandering van spijs doet eten. Als je de dieren voor de eerste keer kruiden, bloemen, etc. geeft, geef dan een heel klein beetje en kijk hoe ze er op reageren. Net als mensen hoeven niet alle dieren hetzelfde te reageren op de kruiden, groentes etc. Niet alle dieren vinden hetzelfde lekker, dwing ze het dan niet om het te eten.
Hoe kan ik de gedroogde kruiden, bloemen etc. geven?
- De kruiden, bloemen etc. zo in een bakje doen, al dan niet een klein beetje nat gemaakt. Hierdoor worden de kruiden etc. wat zachter en zijn ze voor bepaalde dieren makkelijker te eten, zoals vogels en reptielen bijvoorbeeld.
- Mengen door het voer. Voor het mengen kan een klein beetje sap of olie gebruikt worden (niet te veel olie, want dat kan weer leiden tot diarree). Het sap of de olie dient als plakmiddel. Geeft u een muesli, dan plakken de kruiden, bloemen er al aan vast.
- Maak er een koude thee/drank van. De dieren krijgen de voedingsstoffen dan via het drinken binnen. Doe 15 gram op 1 liter gekookt water, 10 minuten laten trekken en laat het afkoelen. Hebben de kruiden etc. een sterke smaak, dan kan er iets minder van de kruiden gedaan worden. Laat de kruidendrank niet ouder worden dan 24 uur, want dan vervliegen ook weer veel vitaminen en mineralen. Bij de paarden kan de drank ook door de slobber worden gegeven. Bij de andere dieren, kan het te drinken gegeven worden. De dieren zullen aan de smaak moeten wennen. Dus het kan even duren voordat ze gaan drinken, hou het wel goed in de gaten dat de dieren drinken. De eerste paar keer, kan er ook een iets slappere koude thee gezet worden, zodat de dieren aan de smaak kunnen wennen.
- De kruiden vermalen in een elektrische koffiemolen en dan mengen door het voer (eivoer/legmeel).
- Voor sommige dieren (honden/paarden) wordt het voer geweld, de kruiden kunnen tijdens het wellen er dan meteen door heen gemengd worden.
- Er kan ook een aftreksel van gemaakt worden, voor een uitwendige behandeling of om vliegen/muggen/vlooien op afstand te houden. Bijv. van citroenmelisse, eucalyptusblad, knoflook, lavendel etc. Ong. 50gr. op 1 liter water.
Kan je kruiden mixen en als kuur geven?
Ja dat kan. Er zijn verschillende manieren van mixen. Je kunt mixen voor algemene gezondheid, dus dat het hele lichaam wordt ondersteund. Maar je kunt ook mixen om bijv. de spijsverteringskanaal of de luchtwegen te ondersteunen.
Als de mix uit 4 kruiden of meer bestaat, dan geldt:
Voor een paard van 600 kilo: 45-50 gram van een mix per dag geven en minimaal 5-6 weken geven.
Voor een middel grote hond (rond de 20 kilo): ongeveer 5-8 gram per dag geven.
Voor een kat: 2-3 gram per dag.
Voor vogels: ongeveer 30 gram van de kruiden, bloemen geven op een kilo voer/eivoer.
Voor knaagdieren en konijnen een klein beetje over het eten heen doen. Een konijn mag ongeveer 1/2 eetlepel aan kruiden etc., per kilo lichaamsgewicht per dag eten.
Voor andere dieren geldt, de hoeveelheid verminderen naar verhouding van het gewicht.
Algemeen
Op welke tijden kan ik contact opnemen?
We zijn telefonisch bereikbaar op maandag tot em met vrijdag van 8.30 tot 18.00 op 06-27053446.
Appen en mailen kan 24 uur per dag, we doen ons uiterste best om binnen een dag te antwoorden.
Hoe neem ik contact op?
Als u vragen heeft, kan u ons bellen op 06-27053446 van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00.
We zijn niet altijd in staat om de telefoon op te nemen, u kan een bericht inspreken, dan bellen we zo snel mogelijk terug.
Appen kan ook, we proberen binnen 24 uur te antwoorden.
U kan ook mailen naar info@baroen.nl, we proberen u mail binnen 24 uur te beantwoorden.
Bestellen via de site lukt niet
Als u niet via de site kan bestellen, of liever niet via de site bestelt, dan kan u ons altijd uw bestelling mailen (info@baroen.nl), we maken dan de order voor u aan. Vermeld de juiste producten en gewichten. We mailen de order dan als PDF naar u toe en na ontvangst van uw betaling, sturen we uw bestelling op.
Mailt u liever niet, dan kan u ons altijd bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00 op 06-27053446.
Bestelling wijzigen of annuleren
Ik wil mijn bestelling annuleren, wat moet ik doen?
Indien je een bestelling hebt geplaatst maar je toch hebt bedacht, neem dan binnen 24 uur contact met ons op per mail (info@baroen.nl) of telefonisch (06-27053446).
Annuleren van je bestelling is geheel kosteloos, mits deze nog niet verzonden is.
Indien de bestelling reeds is verzonden, zijn de retourkosten voor eigen rekening.
Ik wil nog iets wijzigen in mijn bestelling, kan dat?
Indien je een bestelling hebt geplaatst maar je hebt je toch bedacht, neem dan zo snel mogelijk (zeker binnen 24 uur) contact met ons op per mail (info@baroen.nl).
Indien de bestelling al verzonden is, kunnen wij de bestelling helaas niet meer wijzigen.
Ik wil iets aan mijn bestelling toevoegen, wat moet ik doen?
Indien je een bestelling hebt geplaatst maar nog iets bent vergeten, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op per mail (info@baroen.nl)
Als je een product bent vergeten kun je het volgende doen:
- Plaats zo snel mogelijk een nieuwe bestelling (zeker binnen 24 uur, maar sneller is beter)
- Klik op afrekenen, en kies als verzendmethode: 'afhalen in Aalsmeer'
- Betaal de bestelling gelijk (iDEAL is de snelste optie)
- Schrijf in het veld "Aantekeningen en speciale verzoeken" dat dit een "extra bestelling" is, en het bij het andere pakket moet, met het ordernummer erbij.
Komt door het extra product uw bestelling in een zwaardere gewichtsklasse voor verzenden, dan zullen we de extra verzendkosten aan u doorberekenen.
Indien de bestelling al verzonden is, kunnen wij de bestelling helaas niet meer wijzigen, we zullen dan contact opnemen of het kan wachten tot een volgende bestelling of dat we het met eventueel verzendkosten alsnog op moeten sturen. Mocht je twijfelen of je bestelling er nog bij kan bel of app ons dan even.