Skip to main content

Verzenden+Betalen

Verzenden

Gratis verzending?
De verzendkosten worden bij ons niet gratis, want gratis bestaat namelijk niet
Wanneer bijvoorbeeld de verzendkosten bij een webwinkel vanaf € 75,00 gratis worden, dan houdt dat in, dat die winkel de prijzen van zijn producten zoveel heeft verhoogd, dat vanaf de € 75,00 er ongeveer € 7,50 aan verzendkosten in de prijs van de producten is verrekend. De klant die bij ons hun bestelling komen ophalen of op show producten kopen, zouden dan dus ook de verzendkosten in de producten betalen.

Door wie wordt mijn pakket bij mij afgeleverd?
De Baroen maakt voor de zendingen gebruik van de diensten van Post.nl, DHL. Je mag kiezen met welke transporteur je wilt verzenden. Maar er zijn wel enkele verschillen.

Wanneer wordt mijn pakket verzonden?
DHL: iedere werkdag.
Postnl: iedere werkdag.

Het is afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode wanneer u uw pakket kunt verwachten. In de regel wordt nadat uw betaling door ons is ontvangen, uw pakket met de eerstvolgende zending verzonden. U krijgt een mail met het track en trace nummer. In 98% van de verzendingen wordt het pakket de volgende dag afgeleverd, door Postnl of DHL, soms is er een vertraging en kan het 1 tot meerdere dagen langer duren voordat de zending wordt afgeleverd.

Vertragingen.
Postnl: Na het overhandigen en het inscannen van het pakket door Postnl, neemt de Baroen geen verantwoording meer voor de juiste afhandeling door Postnl. U ontvangt van ons per mail de track en trace code als bewijs van verzending. Mail naar info@baroen.nl als het langer dan 3 dagen duurt dat het pakket onderweg is, wij gaan navraag doen bij Postnl. Als een pakket zoek/vertraagt raakt, dan wordt er door Postnl onderzoek gedaan, meestal wordt het pakket gevonden en met vertraging afgeleverd.

DHL: Na het overhandigen en het inscannen van het pakket door DHL, neemt de Baroen geen verantwoording meer voor de juiste afhandeling door DHL. U ontvangt van ons per mail de track en trace code als bewijs van verzending. Mail naar info@baroen.nl als het langer dan 3 dagen duurt dat het pakket onderweg is, wij gaan navraag doen bij DHL. Als een pakket zoek/vertraagt raakt, dan wordt er door DHL onderzoek gedaan, meestal wordt het pakket gevonden en met vertraging afgeleverd.

Hoeveel gewicht kan ik versturen?
Bij Postnl mag een pakket maximaal 23 kilo wegen. Dit houdt dat als u een pakket tot 23 kilo via Postnl verstuurd wilt hebben, dat u dan voor maximaal 22 kilo aan goederen kan bestellen. 
Bij DHL mag een pakket maximaal 23 kilo wegen. Er zijn 2 afleverpogingen, daarna worden pakketten tot 20 kilo afgeleverd bij het servicepunt. Het servicepunt zit in bijna iedere woonplaats.
Bestelt u voor 40 kilo aan goederen. Dan worden er 2 pakketten gemaakt. U moet dan voor ieder pakket afzonderlijk verzendkosten betalen.
De maximale verzendgewichten zijn inclusief verpakkingsmateriaal, zoals dozen, beschermingsmateriaal, plasticzakken, etc.

Bestelt u meerdere zakken voer, dan kunnen er zakken opengemaakt worden en verdeeld over de andere dozen, om er voor te zorgen, dat de verzendkosten zo laag mogelijk blijven.

Komt u zending boven het maximale gewicht uit van de verzendmethodes die we hebben, dan kan u aan het eind van uw bestelling bij de verzendmethode alleen kiezen uit: afhalen of stuur mij een prijsopgave voor de verzendkosten. We gaan dan voor u uitrekenen, wat voor u de goedkoopste verzendmethode is. En u krijgt een mail, waarin de kosten van het verzenden staan.

Voor een indicatie van de actuele verzendkosten verwijzen we u naar de FAQ.
Als u een bestelling plaatst, dan ziet u de actuele werkelijk berekende verzendkosten in de winkelwagen.

Laat u het pakket opsturen naar een Parcelshop of een postnl locatie, dan wordt uw pakket verzonden naar de dichtstbijzijnde parcelshop of Postnl pakketpunt volgens het verzendsysteem. Bij het niet ophalen van het pakket, wordt het pakket naar ons terug gestuurd en brengen wij de meerkosten van het terugsturen bij u in rekening.
Vult u een niet kloppend emailadres is, dan zijn wij niet verantwoordelijk, dat u geen track en trace mail krijgt en dat geen mail krijgt voor het ophalen van uw pakket. Wordt de zending om deze reden retour gestuurd, dan zijn de kosten van het retourzenden voor u.

Bij DHL zijn er 2 afleverpogingen (ook bij buren). Bij niet thuis, bij de eerste afleverpoging, krijgt u een kaartje in de bus en een notificatiebericht per e-mail. U moet dan voor 23.59 die dag opgeven wanneer het pakket afgeleverd kan worden, anders wordt het naar het dichts bijzijnde parcelshop gebracht.

Bij PostNL is er standaard 1 afleverpoging met burenlevering, bij niet thuis gaat het pakket direct naar een afhaallocatie.

We versturen ook zwaardere bestellingen. De tarieven hiervoor vindt u terug bij de verzendopties in de winkelwagen. Voor vragen kan u altijd mailen naar info@baroen.nl.

Verzenden naar het buitenland:
We versturen over de hele wereld.
Voor meerdere landen in Europa (Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Frankrijk, Ierland, Italië) ziet u de verzendkosten op onze site, als u voor dat land kiest. Wilt u naar een land verzenden, maar kan u geen verzendmethode kiezen voor dat land, kies dan voor afhalen in Aalsmeer en vermeld in het opmerkingenvak waarheen het pakket moet. Ook kan u ons mailen (info@baroen.nl), we berekenen dan de verzendkosten en mailen die naar u toe. 

Wij proberen uw bestelling zo snel mogelijk te versturen. Doorgaans is de levering van DHL en Postnl binnen 24 uur in Nederland en België, soms duurt langer. Wij hebben geen invloed op de daadwerkelijke levertijd. Naar de overige landen in Europa duurt het meerdere dagen langer voordat het pakket door de transporteur wordt afgeleverd.

Voor zover mogelijk worden bij verzending van pakketten, verpakkingsmaterialen hergebruikt om het milieu te sparen.

Afhalen.
Wij zijn standaard open op maandag van 8.30 tot 14.00, dins- en vrijdagochtend van 8.30 tot 12.30 en dinsdagavond van 18.00 tot 20.00. Op donderdagmiddag van 15.00 tot 18.00. Wilt u op een ander tijdstip uw bestelling ophalen, dan is dat geen probleem. Wel vragen wij u dan, om ons eerst even te bellen of te mailen, om een afspraak te maken.

Ook kan u uw bestelling afhalen op shows, beurzen en evenementen waar we staan.

Bij de Baroen kunt u op verschillende manieren betalen:

Vooruit
U betaald vooruit via bank.
Wij verzenden uw pakket de eerstvolgende werkdag na ontvangst van uw betaling.Onze betaalgegevens:

   

Bank:

Rabobank

IBAN:

NL74 RABO 0304 4615 47

BIC:

RABONL2U

iDeal
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL.

Kas
Dit is alleen mogelijk bij afhalen. (zie Verzenden)

Pin
Dit is alleen mogelijk bij afhalen. (zie Verzenden)

CreditCard (Paypal)
U betaalt elektronisch via PayPal. U betaalt met uw eigen e-mailadres en wachtwoord. U hoeft geen saldo aan te houden. Bij Credit Card betalingen hoeft u geen account te hebben bij PayPal. Kijk voor meer informatie op de website van PayPal. Wij verzenden uw pakket de eerstvolgende werkdag na uw bestelling.                        

Verschillende betaalmethoden

Bij ons worden uw creditcard, bank en bankinloggegevens etc. niet opgeslagen! U betaalt vooraf via uw eigen bank (via IDeal of vooruit), PayPal account. U loopt GEEN risico dat uw bankgegevens op straat komen te liggen. Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het verwerken van uw bestelling(en).

Retourbeleid
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour (herroepingsrecht) wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is, waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd, als u de gehele order ongebruikt retour stuurt.. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Niet geretouneerd of geruild kunnen worden:
- Producten die speciaal op verzoek van de klant besteld zijn.
- Producten die we speciaal op verzoek van de klant hebben laten maken.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en ongeopende verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@baroen.nl. U dient in uw schriftelijke annulering in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Het retouradres is:
De Baroen
Aalsmeerderweg 283-20
1432 CN Aalsmeer

Afkoelperiode
U heeft een afkoelingsperiode van 7 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren. Uitzondering hierbij zijn speciaal voor u geassembleerde producten of speciaal voor u bestelde producten. Het product kan alleen geretourneerd worden indien het product nog ongebruikt in de originele, ongeschonden en ongeopende verpakking retour gestuurd wordt. U draagt hierbij zelf de kosten van de retourzending (en de verzending naar u toe). Eventueel al betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald, eventueel met aftrek van bovengenoemde (verzend)kosten.